Dil

Kadınlar Günü’nün Enleri

Kadınlar Günü’nün Enleri

Herkese merhaba,

Dün bildiğiniz üzere gündemimiz “Kadınlar Günü” ydü. Ve söz yerindeyse, “Sosyal medya adeta yıkılıyordu!” Ki yıkılsın da zaten, ne kadar ses o kadar farkındalık!

Ve bizce iyiye giden bazı şeyler var. Bir zamanlar kadınların en fazla yan dairedeki komşusuna yakındığı ya da içine atıp bir hastalığa dönüşünceye dek sustuğu dertler şimdi daha yüksek sesle ve ulu orta konuşuluyor. Toplumsal yaşamdaki cinsiyet eşitsizliği, iş ve ev yaşamındaki ayrımlar en çok ta sosyal medyanın etkisiyle artık daha bir ortada.

Tabi markalar da bu konuda, kendi farkındalıklarını ortaya koymak için her Kadınlar Günü’nde hazırladıkladıkları çalışmaları sosyal medyadan paylaşıyorlar. Biz de, amacına ulaşıp çoğunlukla olumlu tepki alan birkaç “Kadınlar Günü” paylaşımlarını sizler için derledik.

BOYNER

İlk sıra tabi ki, her yıl “Bu sene nasıl bir şey paylaşacak?” diye merakla beklediğimiz Boyner Holding’in.  Kadınlar Günü’nü toplumsal cinsiyet eşitliği açısından ele alarak “Kadının Hakkı” nın altını çizen Boyner, tıpkı hazırladığı çalışmada olduğu gibi adeta noktayı koyuyor.

KIĞILI
Bir diğeri ise tabi ki geçtiğimiz 10 Kasım’da boğazları düğümleyen videosuyla birçok insanın beğenisini alan KIĞILI. Erkek moda markası olan Kığılı’nın #beraberyürüyelim hastagiyle paylaştığı Kadınlar Günü çalışması,  kadınların önyargılardan ötürü erkeklerin arkasında bırakıldığı savını gözler önüne sererek büyük beğeni topladı.

ALFEMO
Alfemo ise 8 Mart Kadınlar Günü’nde kadınsız bir dünyayı hayatı temsil ettiğini düşündükleri masa metaforu ile ele alıyor ve hayatın ayakta durabilmesinin hem kadınların hem de erkeklerin eşit şartlarda katılımlarıyla mümkün olabileceğini anlatıyor. #birliktegüçlüyüz hastagi ile paylaştıkları çalışmanın seslendirmesi ise Mazhar Alanson’a ait.

ALLİANZ

Ve son olarak “Haydi Söyle” isimli çalışması ile hepimizin gönlünde taht kuran Allianz Sigorta’nın Kadınlar Günü çalışması. Allianz hazırladığı çalışma ile iş okul ya da gündelik hayatta kadınların cesaretlerini ortaya koyup hayallerinin peşinden giderek içlerindeki potansiyeli açığa çıkarmalarını söylüyor.

Toparlamak gerekirse başta da söylediğimiz gibi belki cinsiyet eşitsizliği, iş ve gündelik hayattaki ayrımlar, kadınların önüne konulan setler asla tamamen bitmeyecek. Fakat sosyal medya, herkesin sesini duyurabildiği dev bir sahne ve bu sorunların o sahnede her geçen gün daha bir yüksek sesle konuşulması harika bir gelişme. Markaların da, bireylerin bilinçlenlenmesi ve farkındalıkları yaymak adına bu sahnede yerini alması umut verici!

Dileriz ki, markaların toplumsal sorunlara yönelik farkındalık oluşturup bilinç kazandırmak amacıyla hazırladıkları bu çalışmalar amacına ulaşır. Ve toplumsal cinsiyete dayalı kalıp yargıları yok ederek, kadınların ekonomi, eğitim gibi alanlara katılımına da pay sağlar.

Paylaş: