Dil

MARKALAR TİKTOK KULLANMALI MI?

MARKALAR TİKTOK KULLANMALI MI?

Herkese merhaba,

TikTok’u bilmeyeniniz yoktur sanırım. Malum kendisi başlı başına bir uygulama olduğu halde, hemen hemen tüm platformlarda karşımıza çıkıyor. Üstelik Google’a, TikTok yazınca karşımıza çıkan verilerin toplamı 410 milyon, Instagram’da ise bu rakam 14 milyon (-ki kesinlikle muazzam bir rakam!).

Hem Iphone hem Android kullanıcıları tarafından son aylarda en çok indirilen Tik Tok adeta rekora koşuyor. Ve işin en garip yanı bir kısmımız, TikTok’taki içerikleri  “Başkasının adına utandığımız videoların merkezi olarak görürken bazılarımız da “ İşte filtresiz Türkiye! ” diyor. Bunlar kişiye göre değişen yorumlar tabi ki ama bizim değinmek istediğimiz mesele şu, “ Markalar TikTok hakkında ne düşünüyor? ya da şöyle diyelim;

“ Markalar TikTok kullanmalı mı?”

Yapılan araştırmalar bu soruya kocaman bir “EVET” diyor! Sebebi ise, Z kuşağı. Sahip olduğu sayısız görsel ve ses efektiyle Z kuşağının gözdesi olan uygulama, daha genç kitlelere ulaşmak isteyen markalar için tam da yerinde bir mecra. Hatta Amerika Birleşik Devletleri ve Birleşik Krallık’ta TikTok içerisine reklam denemelerine başlandı bile! Uygulamayı kullananlar, ilk olarak Grub Hub’ın beş saniyelik atlanabilir reklamlarıyla karşılaştılar. Basında yer alan haberlere göre sabitlenmiş satın almalarda, TikTok CPM başına 10 dolarlık ücretlendirmelerde bulunacak.

tiktok ile ilgili görsel sonucu

Yani sözün özü TikTok uygulamasının 1 milyardan fazla insanın indirdiğini ve 500 milyondan fazla insanın aktif olarak kullandığını düşünürsek reklam verenler için oldukça avantajlı bir Pazar alanı  olduğunu söyleyebiliriz.

Peki siz ne düşünüyorsunuz bu konuda?

Paylaş: