Dil

REKLAMA ZAAFI OLANLARA BEŞ KİTAP ÖNERİSİ

REKLAMA ZAAFI OLANLARA BEŞ KİTAP ÖNERİSİ

Herkese merhaba,

Biliyorsunuz, reklam dünyası, en acemi dönemlerinden, en altın çağını yaşadığı günümüze gelene kadar her zaman keşfedilmeye uygun bir dünya oldu. Sektördeki her yeni gelişme ile kartlar yeniden dağıtıldı. Çünkü, daima yenilenmekten yana olan yaratıcılık, iletişim ve sosyal dünyanın ufku fazlasıyla sonsuz! Bu sonsuzluk haliyle, sektörle alakalı rehber görevini üstelenen kitapların sayısının çok olmasına ortam yaratıyor.

İşte bu yüzden reklam dünyasıyla ilgili materyaller ve en çok ta kitaplar bir derya! Ve sadece akademik düşünenlerin işi gibi gözükse de, aslında sektörün içinde aktif olarak yer almak, sağlam bir şekilde tutunmak isteyenlerin de,  bu rehberlere ihtiyacı var.

İşte biz de reklam dünyasının kapılarını yeni aralamış ve “Reklama zaafım var ama nereden başlayacağımı bilmiyorum.” diyenlerin işini kolaylaştırmak için okunması gereken beş temel reklam kitabını derledik.

İşte o kitaplar:

bir reklamcının itirafları ile ilgili görsel sonucu

Bir Reklamcının İtirafları – David Ogilvy

İlk sıra tabi ki, “Reklam Dünyasının Kralı” olarak anılan Ogilvy’nin! İlk olarak 1963 yılında yayınlanan Bir Reklamcının İtirafları, Ogilvy’nin reklamlarda başarıyla sınadığı taktiklerini ve tekniklerini, reklamcılık anlayışını, en yalın haliyle dile getirmesiyle kısa zamanda dünyada en çok satan kitaplar arasına girmiştir. Alanın kült kitabı olarak bizce okunması gerekenlerin başında yer alıyor.

Reklam: Zekâyı Sihre Dönüştürmek – John Hegarty ile ilgili görsel sonucu

Reklam: Zekâyı Sihre Dönüştürmek – John Hegarty

Hegarty de sektörünün öncülerinden ve bu kitabında hem yeni teknolojilerin reklam üzerindeki etkilerinden hem de unutulmaz işler yaratmanın ve büyük fikirlerin perde arkasını anlatıyor. Ve bir yandan da, okuruna bir fikri büyülü kılan şeyin ne olduğunu sorgulatıyor.

Yaratıcılık: Kuralları Boşverin – John Hegarty ile ilgili görsel sonucu

Yaratıcılık: Kuralları Boşverin – John Hegarty

Yine bir Hegarty kitabı. Ve bunda, yaratıcılığa ve yaratıcı sürece dair 50 esprili, parlak ve kışkırtıcı bakış açısını sunuyor yazarımız. Şunu da ekliyor: “Hepimiz yaratıcıyız. Fakat sadece pek azımız yaşamını yaratıcılıktan kazanabilecek denli şanslı. Siz de bu şanslı azınlığın içinde yer almak ister misiniz?”

Pazarlama 4.0 Gelenekselden Dijitale Geçiş (Philip Kotler) ile ilgili görsel sonucu

Pazarlama 4.0 Gelenekselden Dijitale Geçiş (Philip Kotler)

Reklam sektörünün çatısı altında fakat pazarlama kısmında yer almak isteyenler için, bu alanın dehası olan Philip Kotler’in tüm kitaplarını önerebiliriz. Fakat, 4.0 başka. Çünkü yazar bu kitabında,  klasik pazarlama teorilerinin dışına çıkıp bugünün içinden analizlerini ve geleceğe dair yorumlarını sunuyor. Kitapta ayrıca, pazarlamacıların günümüz satın alma psikolojisine uyum sağlamak için “ İnsan gibi davranan markalar yaratmak “ zorunda olduklarına dair çok güzel anektodlara yer veriyor.

Hoopla Crispin Porter + Bogusky Hakkında Bir Kitap (Warren Berger) ile ilgili görsel sonucu

Hoopla Crispin Porter + Bogusky Hakkında Bir Kitap (Warren Berger)

Ve son olarak reklamcılığın yazılı belgeseli. Çoğu reklamcının da başucu kitabıdır kendisi. Çok şey katar ama listedeki diğer kitaplara göre biraz tuzlu bir fiyatı var.

Ve bonus!

Ä°lgili resim

Mad Men ve Felsefe: James B. South ve Rod Carveth

Dizisini izlemediyseniz hemen başlayın deriz. Mad Med,1960’ların Amerika’sında New York’ta yer alan bir reklam şirketinde yaşananları kurgusal ve eşsiz bir dille izleyene aktaran efsane bir dizidir. Kitap ise yapımın alt metinlerine odaklanıyor.  Amerikan halkının tüketimle olan ilişkisi, politik ve sosyal dinamiklerin reklam ajanslarındaki çalışma ilişkilerine etkisi, ırkçılık, tüketmeye zorlanan bir toplum ve daha pek çok şeyin altında, karakterlerin kişilik özelliklerinin yattığını vurgulayan eser, bu noktayı felsefi boyutlarda ele alıyor. Don Draper, Pete Campbell, Peggy Olson diğer Mad Men karakterlerine Platon, Nietzsche ve Aristoteles gibi filozofların gözünden bakmak istiyorsanız, bu kitap tam size göre!

Paylaş: