Dil

VE YUMURTA ÇATLAR

VE YUMURTA ÇATLAR

Merhaba,

Biliyorsunuzdur muhtemelen, geçtiğimiz günlerde, Instagram’da “World Record Egg” isimli bir hesaptan bir yumurta görseli paylaşıldı.

“ Şuana kadar like rekoru Kylie Jenner’da (18 milyon!) Bu yumurtanın like sayısı onu geçer mi? ” açıklamasıyla paylaşılan yumurtanın beğeni sayısı 10 gün içinde Kylie Jenner’ı geçti. Hatta sadece geçmekle kalmayıp 52 milyon beğeniye ulaştı. Hesabın takipçi sayısı ise tam olarak 10 Milyon! Bu durum işin esas amacının dışında, sosyal medyaya vurulan bir tokat adeta!

Peki ama bu yumurta bu kadar beğeniyi hak edecek ne yaptı? Ya da bu yumurtanın amacı neydi?

Şöyle ki…

Aslında ilk bakıldığında çok bir numarası yoktu. Bildiğimiz yumurtaydı yani. Ama yumurtanın birçok ünlü isim ve popüler hesap tarafından paylaşılması, bu işe sağlam bir bütçe harcandığını ve amacının göründüğü kadar basit olmadığını gösteriyordu.

Hesaptan paylaşılan 2. ve 3. gönderide, yumurta yavaş yavaş çatlamaya başladı. 30 Ocak’ta ise çatlakları giderek daha da belirginleşen yumurta 2 Şubat’ta kendini Amerikan Futbol topuna benzeterek, bu bekleyişin Super Bowl’da (deli gibi bütçe harcandı demiştik) biteceğini açıkladı. Ve olayın aslı astarı ise net olarak 3 Şubat’ta belli oldu. Takipçileri tarafından “Egg Gang ” da denilen yumurta, yayınladığı son videoda, tüm bu şöhretten ve bunca insanın onun hakkında konuşmasından dolayı yaşadığı anksiyeteyi ve sıkıntıyı dile getirdi. Ve bu tarz durumlarda birisiyle konuşmanın iyi gelebileceğini söyledi. Videonun en son kısmında ise talkingegg.info isimli internet sitesine yönlendirerek dünyanın pek çok yerinde bu konuda çalışmalar yürüten sivil toplum kuruluşlarını takipçilerine sundu. Yani aslında bir sosyal sorumluluk projesiydi, “World Record Egg”.

Bence projenin içeriğinden ziyade dikkatleri çeken asıl mesele, topluluk yaratmanın ve viral olmanın 2019’da bile mümkün olduğu gerçeği. Ve yumurtanın sahibi olan reklamcı Chris Godfrey, verdiği röportajda her ne kadar hesabın bu kadar ilgi görüp büyümesinin tamamen organik olduğunu söylese de, bizce bunda harcanan meblanın (açıklanmasa bile) etkisi de büyük.

Önemli olan bir diğer nokta ise, her ne kadar internet kullanıcılarının her türlü pazarlama taktiklerini gördükleri, belli doygunluk seviyesine ulaştıkları ve bu yüzden artık kolay kolay etkilenmeyecekleri düşünülse de “World Record Egg” bu konuda herkesi yanılttı. Ve bu bizce büyük bir başarı.

Son olarak, önümüzdeki dönemlerde bu tarz çalışmalar çoğalır mı bilmiyoruz ama galiba reklam ve pazarlama için, “ya o taktikler eskilerde kaldı” demek çok ta doğru değilmiş.

Bir sonraki postta görüşmek üzere!
Bize düşüncelerinizi yazmayı unutmayın!

Paylaş: