Dil

AJANSLARIN KANAYAN YARASI: BRIEF NEDİR?

AJANSLARIN KANAYAN YARASI: BRIEF NEDİR?

Herkese merhaba!

Bilenler bilir, bir ürün ya da hizmet, hedef kitlesiyle buluşmadan önce pek çok aşamadan geçiyor. Bunlar bazen günler süren beyin fırtınaları ve uzadıkça uzayan toplantılar bazense sayfalarca hazırlanan sunumlar şeklinde karşımıza çıkabiliyor. “Müşteriyi heyecanlandıracak “o bomba fikir” için her yol mubahtır, canları sağ olsun” diyoruz hep, ama fikrin kıvılcımında en büyük payı olan “Brief” eksik verildiğinde esasen çıldırıyoruz!

Evet, anlayacağınız üzere bu hafta biraz dertleşelim dedik. Ve ajansların kanayan yarası olan “Brief” hakkında birkaç şey karaladık.

Öncelikle brief nedir, kısa bir tanım yapalım. 

Brief, müşterinin birlikte çalışacağı ajansa, markası ya da hizmeti hakkındaki bilgileri aktardığı ve ayrıca ajanstan projesiyle alakalı yapılmasını istediği işleri yazıp verdiği bilgilendirme metnidir.

Fakat maalesef ki, işin teori kısmına bakıldığında “ Brief ”in hakkı pek verilmiyor. Müşterinin kendisini naza çektiğinden mi ya da uğraşmak istemediğinden midir bilinmez ama yarım yamalak verdikleri ya da hiç vermedikleri briefler, ajansların uzun süren kafa patlatmalarına ve yersiz revizeler yemelerine sebep oluyor. Ki bu da koca bir ekibin motivasyonunu yerle bir ediyor haliyle.

Biz de buna karşı bir minik bir önlem olarak, işimizi kolaylaştıracak ve projelere strateji belirlerken zaman kazandıracak bir Brief Formu hazırladık. Hatta sizin de işinize yarar diye buraya da bıraktık.

Formu buradan indirebilirsiniz. Keyifli günler dileriz!

Brief Formu (1)

Paylaş: