Dil

BİRAZ DA PARADAN BAHSEDELİM!

BİRAZ DA PARADAN BAHSEDELİM!

– Pardon creative misiniz?
– Evet, crative ajansız.
– Peki bize kaça olur?
– ………
Her şey bu kadar absürt işte. Reklam ajansları fiyat teklifi verirken neden zorlanır, bugün size bundan bahsedeceğiz. Bu konular reklamcılar arasında çok konuşulur, ama gün yüzüne çıkarılmaz.
– Biz neden mi konuşuyoruz? Çünkü, biraz aykırıyız.
Hadi başlayalım.
Bir ürün satmak kolay üzerine karını koy, pazarlığını et tamam. Ama reklam sektöründe ortada somut bir ürün olmadığından alınan hizmet havaya ödenmiş para gibi geliyor.
– Sizin sabit bir fiyatını yok mu?
Bu en sık sorulan soru. Cevap veriyoruz; “Yok.”
Her firmanın istekleri, beklentileri, hedefleri farklıdır. Sunulan çözümler ve verilen tekliflerde bu doğrultuda da değişkenlik gösterir. Yani önce tespit sonra teşhis. Bizim sektörde erken teşhis hayat kurtarmıyor maalesef çünkü bütçe baremine takılıyor. Şu şekilde bir yanılgı var ‘reklamcıların gideri yok’. Peki gerçekten böyle mi dersiniz? Reklamcılık; yaratıcılık, stratejik düşünme, belli bir bilgi birikimi ve yetenek istiyor. Sizin bu kriterlere uyan çalışanlara hava vermeniz mümkün olmadığından bu pek gider olarak görünmez. Birde hızla gelişen sektörü takip etmek için alınan eğitimler, kullanılan ekipmanlarda unutulan detaylar arasındadır her zaman. Farkındaysanız zaman faktöründen bahsetmedim bile.
En üzücü olayların başında ise bütçe onaylanıp, tüm süreçler atlatıldıktan sonra ‘Ne yaptınız ki sanki, bunları bizde yapardık’ yorumu.

YAPSAYDINIZ!

Cevap vermek istiyoruz. YAPSAYDINIZ!
Biz bu sektörü fazla mesaisine, mental yorgunluğuna ve kısa süreli ünlülüğüne rağmen seviyoruz. Reklamcıları üzmeyin.
Reklamcılar adına son söz;
Sadece ödediğimiz parayı değil, yapılan hizmeti de hatırlayalım.

Paylaş: