Dil

İyi Fikir Nasıl Bulunur?

İyi Fikir Nasıl Bulunur?

Eğer reklamcıysanız fikir bulmak için ilhamın gelmesini bekleyemezsiniz. Esnek zamanlarda da muhteşem fikirler çıkmayabiliyor. Bu konuda Nil Karaibrahimgil’in de dediği gibi “Sıkılmak ve şıkışmak yaratıcılık sürecinin besin kaynağı!

Ve şimdi… Fikir bulma süreci bizde nasıl ilerliyor, bir bakalım:

Fikir bulacağın firmayı iyi tanı, politikasını benimse, geçmişini özümse.

Fikir neye hizmet edecek? Bu sorunun cevabını bul.

Verilen briefi ve elindeki doneleri boş bir sayfaya yaz.  (Bu sana hâkimiyet duygusu katacaktır.)

Çizdiğin rota doğrultusunda araştırma yap.

Araştırmana, “Sen olsan ne yapardın, ne isterdin? ”sorularını sor ve cevabını not et. Sonra aynı soruyu çevrendekilere sor. Mutlaka senin atladığın, göremediğin bir noktayı hatırlatacaklardır.

Kendine odak bir cümle ve kelime oluştur.

Reklamcılıkta kelime oyunları önemlidir. Bulduğun kelimenin eş anlamlılarını bul ve cümlelerinde kombinasyon değişiklikleri yap.

Fikir oluşmaya başlamıştır. Şimdi kullanacağın mecralara göre uyarlamalar yap. Burası fikrini en güzel sergileyeceğin yer.

Sona yaklaştık gibi ama fikir amaca uygun değilse tüm bu aşamaları baştan alabilirsiniz. (Buda reklamcılığın cilveleri)  Şimdi fikrinin amacını, hedefini, sağlayacağı faydaları yaz.

Buraya kadar hiçbir sorun yoksa en güzel ve en zor aşamadasın. Fikrini sunma yani pazarlama zamanı.

Fikrine ne kadar güvenirsen o kadar kendinden emin yaparsın bu işi.

Bol şans…

Paylaş: