Dil

Reklam Sektöründe “Kadın” Olmak

Reklam Sektöründe “Kadın” Olmak

Merhabalar,

Bugün biraz feminist bir konu ile karşınızdayız. Kadın olmak başlı başına zor bunu kabul etmeyeniniz yoktur. Peki reklam sektöründe kadın olarak çalışan olmak nasıl?

Kadın yapısı itibari ile yaratıcıdır, detaycıdır, alternatiflere açıktır. Yani reklam sektörü için bulunmaz nimet ama neden sayıca azız?

Bizler mezun olduktan sonra iş görüşmelerinde hep aynı sorularla karşılaşıyoruz; “Evlenmeyi düşünüyor musunuz?, Ne zaman düşünürsünüz?” ya da evli kişilere de, “Çocuk yapmayı düşünüyor musunuz? Ne zaman düşünürsünüz?” gibi… Sanki evlendikten sonra çalışılmaz, sanki çocuk olduktan sonra kadının zaman ayıracağı tek şey ev ve çocuk bakmak gibi. Bu yüzden başka hiçbir şeye zaman ayıramaz gibi… Oysa ki, uzun mesailer, bitmeyen müşteri görüşmeleri, sürekli gelişmek zorunda olan fikirler bu mesleğin cilveleri. Kadın olarak bunların gerisinde kalmak bir yana tökezlememiz degerekiyor. Bunların yanında okumuş görünümlü geri zihniyetlerle de muhatap olmak zorundayız. Sözünüzü kesen, mevkinizi sorgulayan, ben patrona anlatayım derdimi diyen insanlar bunlar. Ama pes ediyor muyuz? Tabi ki hayır! Biliyoruz ki bu işi en layığıyla biz yaparız. Bu sektörün bizim bakış açımıza, dokunuşumuza ihtiyacı var. Bizim de genellemelerden ayrışmaya, çalışmanın kadını erkeği olmaz tarzı yaklaşımlara ihtiyacımız var. Bu ülkede kadın olarak yaşamayı başarmış birisi her şeyi başarabilir. Bas bas bağıran ‘kadınız, güçlüyüz’ konulu reklamlardan çok sahalarda görünerek gücümüzü ispat edeceğiz. Ve önümüzde çok güzel örneklerde yok değil.
Y&R Grup CEO’su Arzu Ünal tam 27 yıldır reklam sektörünün içerisinde. Örnek gösterilebilecek, ilham veren bir azmi var. Dinlerken tüm kadınlara her şeyin mümkün olduğunu hissettiriyor.

Ogilvy and Mather Türkiye – Eski Ülke Başkanı Aytül Özkan, reklam, gazete ve medya sektöründe çalışmış ve zamanın nasıl geçtiğini anlatıyor. Mezun olduğundan beri ara vermeden çalışan emektar kadını örnek almamak mümkün değil.

Bu dünyaya çocuk getirme gücüne sahip kadınların çocuklarına anlatacak çok güçlü hikayeleri olmalı. Kadın olarak biz buralardayız ve hep olacağız. Savaşımız erkeklerle değil, bağnaz düşüncelerle!

Paylaş: